{start 1 - drop menu multilevel} {end 1-drop menu multilevel}
Title of image Title of image Title of image Title of image

Khamis, 26 April 2012

Peringatan untuk mesej e-mel penipuan yang tersebar bahawa tuntutan dari TM

Peringatan untuk mesej e-mel penipuan yang tersebar bahawa tuntutan dari TM


Pelanggan Yang Dihargai,

Telekom Malaysia Berhad (TM) ingin mengingatkan semua Internet & Pengguna jalur lebar yang terdapat mesej e-mel penipuan yang diedarkan bahawa tuntutan dari TM. E-mel berkenaan permintaan pelanggan untuk membekalkan maklumat akaun internet mereka seperti ID pengguna dan kata laluan mereka untuk menaik taraf akaun e-mel mereka.

Kami ingin menjelaskan bahawa e-mel ini TIDAK berasal dari TM atau mana-mana anak syarikatnya - ia merupakan satu cubaan penipuan untuk mendapatkan akses kepada maklumat peribadi anda. Kami ingin menekankan bahawa TM tidak menjalankan latihan itu dan tidak pernah meminta apa-apa maklumat peribadi daripada pelanggan-pelanggan kami melalui e-mel.

Pendedahan data tersebut secara rahsia. Boleh digunakan oleh pihak penipuan untuk langganan yang menyalahi undang-undang untuk membayar perkhidmatan dalam talian atau pendedahan maklumat sulit secara haram. Kami dengan ini menasihati pelanggan TM tidak bertindak balas kepada permintaan itu dan untuk melindungi maklumat anda, terutama ID pengguna dan kata laluan anda untuk memastikan tidak ada contoh penggunaan yang menyalahi undang-undang oleh mana-mana pihak ketiga akaun anda. Jika anda telah memberi maklum balas kepada e-mel ini dan memberikan maklumat peribadi anda seperti yang diminta, kami menggesa anda untuk menukar atau reset ID pengguna dan kata laluan anda dengan segera ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...