{start 1 - drop menu multilevel} {end 1-drop menu multilevel}
Title of image Title of image Title of image Title of image

UniFi FAQ


UniFi


Apakah UniFi?
UniFi perkhidmatan main pakej tiga menawarkan internet High Speed, HyppTV (IPTV) dan suara untuk kegunaan kediaman. Untuk kegunaan perniagaan, UniFi menawarkan perkhidmatan bermain dua yang termasuk High Speed ​​Internet dan Suara. Maklumat lanjut boleh didapati di www.tm.com.my.

Apakah yang menawarkan pakej UniFi?
UniFi menawarkan 3 pakej perniagaan kediaman dan 3.
a) Tempat kediaman:

  • VIP 5 - RM 149 / sebulan
  • VIP 10 - RM 199 / bulan
  • VIP 20 - RM 249 / bulan

Setiap pakej dilengkapi dengan suara, Internet dan langganan HyppTV.

b) Perniagaan:

  • BIZ 5 - RM 199 / bulan
  • BIZ 10 - RM 599 / bulan
  • BIZ 20 - RM 899 / bulan

Setiap pakej dilengkapi dengan pelan panggilan yang menarik, kelajuan Internet dan pelbagai perkhidmatan percuma.

Apakah perbezaan antara HyppTV dan TV satelit?
HyppTV adalah berbeza dari TV satelit yang dihantar melalui rangkaian jalur lebar. Ini memberikan manfaat tambahan seperti tidak terdedah kepada cuaca buruk, serta akses internet yang cepat melalui HyppTV.
HyppTV juga berbeza dalam jangka model penentuan harga, yang merupakan satu pendekatan On-Demand, yang bermaksud pelanggan hanya perlu membayar saluran, filem atau siri yang mereka mahu menonton, bukannya membayar untuk pakej keseluruhan, tanpa yuran bulanan tambahan yang terlibat.

Bagaimana UniFi boleh menguntungkan saya?
UniFi akan meningkatkan pengalaman pelanggan dengan menyediakan kelajuan internet yang lebih tinggi, lebih banyak pilihan hiburan, pakej suara berpatutan dan perkhidmatan yang lebih baik kestabilan. UniFi membolehkan pelanggan mengalami membeli-belah maya, bekerja dari rumah, berinteraksi dengan orang dalam komuniti maya dan menikmati hiburan yang berkualiti tinggi pada bila-bila masa.
                                                                            
Bagaimana saya boleh menyemak ketersediaan khidmat di kawasan saya?
Anda boleh memeriksa ketersediaan perkhidmatan melalui laman web ini di sini, atau melalui laman web kami di sini TM di www.tm.com.my, dengan menghubungi TM UniFi Pusat di 1-300-88-1222 atau melawat cawangan TMpoint ini

Bagaimana saya melanggan kepada perkhidmatan UniFi?
Pihak yang berminat boleh mendaftarkan minat mereka untuk UniFi di laman web ini di bawah Perkhidmatan Periksa Ketersediaan Perkhidmatan, hubungi TM UniFi Pusat di talian 1300 88 1222 atau melawat cawangan TMpoint terpilih kini berada di kawasan liputan HSBB.

Apakah caj seperti yuran pemasangan, sewaan perkakasan, tempoh kontrak dan sebagainya?
Caj pemasangan UniFi adalah RM 200 dan tiada deposit yang dikehendaki. Selain itu, pakej standard adalah termasuk peralatan bernilai RM800 yang juga akan diberi percuma-caj kepada pelanggan.
Pelanggan akan perlu membayar yuran langganan bulanan untuk UniFi bersama-sama dengan caj penggunaan telefoni dan Perkhidmatan Tambah Nilai pembelian yang dikenakan bayaran berasingan. Tempoh kontrak tempoh 24 bulan.

Bagaimana untuk menukar kata laluan akaun e-mel saya?
1. Anda perlu didaftarkan dengan akaun myUniFi untuk menukar kata laluan akaun e-mel.
2. Sign up untuk akaun myUniFi 1 atau log masuk ke portal pelanggan myUniFi di https://occ.unifi.my (jika anda telah berdaftar).
3. Di bawah tab myUNIFI, klik menu tarik ke bawah (mengembangkan) maklumat Akaun Bil.
4. Klik pada "Kata Laluan Perkhidmatan Perubahan".
5. Pilih kata laluan Perkhidmatan yang anda akan berubah:
  • a. TM WiFi atau
  • b. Atau e-mel 2GB
  • c. Infoblast

6. Utama dalam dan mengesahkan kata laluan baru anda dan klik "Submit".

Berapa lama pemasangan UniFi tipikal dan ujian?
Pemasangan dan ujian dijangka mengambil masa kira-kira 4 hingga 8 jam bergantung kepada jenis premis pelanggan kerana sifat sensitif dan kerumitan yang terlibat dalam pemasangan gentian.
Proses pemasangan melibatkan kajian tapak, saluran, paip, kerja elektrik dan konfigurasi peralatan.

Adakah TM membolehkan pelanggan untuk melantik kontraktor mereka sendiri untuk melaksanakan pendawaian dalaman?
Pelanggan boleh memanggil kontraktor luar mereka sendiri untuk menetapkan pendawaian dalaman tetapi TM tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kerosakan akibat daripada apa-apa kerja yang dilakukan oleh pihak ketiga.

Adakah saya membayar bil berasingan bagi perkhidmatan yang di'bundle' dalam UniFi?
Semua perkhidmatan yang ditawarkan di bawah UniFi akan berada dalam satu bil. Walau bagaimanapun, bagi perkhidmatan yang dikekalkan selepas melanggan kepada perkhidmatan UniFi (iaitu, Streamyx, Broadband Perniagaan, TM Homeline / Businessline), pelanggan akan menerima bil berasingan.

Adakah UniFi mempunyai Polisi Penggunaan Adil (FUP)?
SEMUA pakej UniFi Kediaman adalah tertakluk kepada Polisi Penggunaan Adil. FUP adalah satu amalan piawai global untuk memastikan bahawa kualiti pengalaman yang baik disediakan kepada semua pelanggan.

Apakah isipadu download bulanan yang dikenakan?
a.The VIP5 pakej datang dengan jumlah download 60GB bulanan.
b.The pakej VIP10 datang dengan jumlah download 90GB bulanan .
c.The pakej VIP20 datang dengan jumlah download 120GB bulanan.
Jumlah dagangan di muat turun bulanan tidak akan dilaksanakan sehingga notis selanjutnya. Tidak akan ada jumlah yang menetapkan siling bagi pakej Perniagaan UniFi.

Pakej UniFi boleh dinaik taraf / diturunkan?
Pelanggan boleh menaik taraf kepada pakej yang berharga lebih tinggi pada bila-bila masa (sama ada dalam tempoh kontrak atau tidak). Walau bagaimanapun, untuk penurunan yuran sebanyak RM 200 akan dikenakan (ini adalah tertakluk kepada perubahan).
Sekiranya untuk menaik taraf atau penurunan taraf, tempoh kontrak hendaklah diperbaharui dan 24-bulan kontrak yang baru akan berkuat kuasa dari tarikh upgrade / Tergesernya siap.

Di mana saya boleh meningkatkan / menurunkan kemampuan pakej UniFi saya?
Permohonan boleh dibuat melalui cawangan TMpoint terpilih atau hubungi Pusat TM UniFi. Di 1-300-88-1221.

Apakah yang perlu saya lakukan sekiranya peralatan UniFi saya rosak?
Jika apa-apa kelengkapan UniFi boleh rosak, anda boleh menghubungi TM UniFi Pusat di 1-300-88-1221. Jika kerosakan adalah disebabkan oleh kecacatan pembuatan dan peralatan masih dalam waranti, peralatan akan digantikan dengan tiada caj. Walau bagaimanapun, TM bukan jika kerosakan adalah berkaitan atau jika jaminan tamat, anda akan perlu membeli peralatan baru.

Bilakah saya akan mendapat bil pertama saya selepas saya melanggan untuk pakej UniFi?
Rang undang-undang pertama boleh dijangka kira-kira 1 bulan selepas perkhidmatan diaktifkan. Rang undang-undang pertama juga akan termasuk bayaran pendahuluan satu bulan.

Di mana saya boleh membayar bil UniFi saya?

Bayar di TMpoint:
Hanya berjalan di kepada TMpoint mana-mana di seluruh negara untuk membayar bil UniFi anda. Anda boleh memilih salah satu daripada medium berikut:

(I) Tunai, Kad Kredit atau Kad Debit yang dipilih
(Ii) Cek, Bank Draf atau Wang (dibayar kepada Telekom Malaysia Berhad)

Membayar melalui Mail (Cek)
Mail cek yang dibayar kepada Telekom Malaysia Berhad? disertakan dengan slip bayaran. Tidak boleh menghantar bayaran tunai. Bukti pos bukan bukti penerimaan. Pembayaran hendaklah dialamatkan kepada:

SEMENANJUNG MALAYSIA
TELEKOM MALAYSIA BERHAD
Peti Surat 13232
50804 Kuala Lumpur

SABAH (termasuklah W.P Labuan)
TMpoint Sadong Jaya
Telekom Sales & Services Sdn Bhd
88672 Kota Kinabalu
Sabah

SARAWAK
TMpoint Batu Lintang
Telekom Sales & Services Sdn Bhd
Jalan Batu Lintang
93200 Kuching, Sarawak

Maybank:
(I) Maybank2u - dalam halaman Pembayar di bawah Nama Korporat, sila pilih Telekom Malaysia Berhad - UniFi
(Ii) Mesin ATM
(Iii) Perbankan Telefon

Pos Malaysia:
(I) Lebih kaunter
(Ii) POS Online

Bank Simpanan Nasional (BSN): -
    1. Di kaunter
         - Tunai
         - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh BSN
         - Kad Debit BSN
      BSN Kad - didebitkan dari akaun penjimatan BSN

    2. Mesin Teler Automatik (ATM)
      - BSN Akaun Semasa / Akaun Simpanan

United Overseas Bank Malaysia (UOB): -
   1. Pembayaran melalui payonline.uob.com.my talian
      - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh UOB

Bank Rakyat: -
     1. Pembayaran dalam talian melalui www.irakyat.com.my
        - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh Bank Rakyat
        - Bank Rakyat Akaun Semasa / Akaun Simpanan

     2. Di kaunter
        - Tunai
        - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh Bank Rakyat
        - Bank Rakyat Kad Debit
        Kad Debit - didebitkan daripada akaun penjimatan Bank Rakyat

     3. Mesin Teler Automatik (ATM)
        - Bank Rakyat Akaun Semasa / Akaun Simpanan

MBF Cards Malaysia: -
     1. Pembayaran melalui www.mbfcards.com talian
        - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh MBF Bank

     2. Perbankan telefon
        - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh MBF Bank

RHB: -
   1. Pembayaran dalam talian melalui www.rhb.com.my
     - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh RHB
     - RHB Akaun Semasa / Akaun Simpanan

   2. Mesin Teler Automatik (ATM)
      - RHB Akaun Semasa / Akaun Simpanan

AmBank: -
  1. Pembayaran melalui www.ambank.amonline.com.my talian
     - Kad Kredit tempatan yang dikeluarkan oleh Ambank

  2. Mesin Teler Automatik (ATM)
     - RHB Akaun Semasa / Akaun Simpanan

Hong Leong Bank: -
  1. Pembayaran dalam talian melalui www.hlb.com.my
    - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh Hong Leong Bank
    - Hong Leong Bank Akaun Semasa / Akaun Simpanan

Public Bank: -
   1. Pembayaran melalui www.PBebank.com.my talian
      - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh Public Bank
      - Public Bank Akaun Semasa / Akaun Simpanan

   2. Mesin Teler Automatik (ATM)
      - Public Bank Akaun Semasa / Akaun Simpanan

   3. Phone Banking
     - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh Public Bank
     - Public Bank Akaun Semasa / Akaun Simpanan

   4. Tunai / Mesin Deposit Cek
     - Tunai
     -Public Bank Cek

Bank Muamalat: -
   1. Pembayaran dalam talian melalui www.muamalat.com.my
     - Kad Kredit yang dikeluarkan secara tempatan oleh Bank Muamalat
     - Bank Muamalat Akaun Semasa / Akaun Simpanan

Adakah terdapat apa-apa penalti jika saya menamatkan perkhidmatan UniFi saya?
Untuk penamatan awal, pelanggan hendaklah membayar suatu penalti sebanyak RM500. Akan ada tiada caj penalti bagi penamatan selepas tempoh kontrak minimum (24 bulan). Pelanggan juga harus menyelesaikan apa-apa bil yang tertunggak sebelum penamatan. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk kepada Terma & Syarat perkhidmatan anda.

Bagaimana jika saya perlu untuk memindahkan perkhidmatan UniFi saya? Adakah terdapat apa-apa caj yang saya perlu bayar?
Permintaan penempatan semula boleh dibuat di cawangan TMpoint pilih dan adalah tertakluk kepada ketersediaan khidmat. Yuran perpindahan sebanyak RM300 hendaklah terpakai.

10 Perkara Anda Perlu Tahu Tentang UniFi

  1. Perkhidmatan ini adalah kontrak 24 bulan dan yuran penamatan sebanyak RM500 akan dikenakan bagi penamatan perkhidmatan dalam tempoh kontrak.
  2. Jika premis anda tinggal di bangunan tinggi yang disampaikan melalui tembaga, anda mesti menamatkan perkhidmatan Streamyx anda yang sedia ada (jika ada).
  3. Penggerudian yang minima diperlukan untuk pemasangan gentian ke premis. Anda akan bertanggungjawab untuk menyediakan kord TV dan 4-soket extension untuk melengkapkan pemasangan. Tiada pelantikan pemasangan akan dibuat bagi premis di bawah pengubahsuaian.
  4. Semua perkhidmatan triple play (internet, suara dan TV) mesti diaktifkan semasa pemasangan perkhidmatan. Pengaktifan perkhidmatan separa adalah tidak dibenarkan.
  5. UniFi adalah perkhidmatan jalur lebar berwayar. Sambungan wayarles merupakan satu pilihan dan tertakluk kepada gangguan dan faktor halangan.
  6. UniFi pemilik akaun atau orang hubungan yang dibenarkan mesti ada semasa pemasangan perkhidmatan. Bagi premis bangunan tinggi, pemilik perlu membuat perkiraan dengan Pejabat Pengurusan Bangunan kebenaran pemasangan, kabel dalaman dan akses ke bilik telekomunikasi.
  7. Yuran pemasangan termasuk pintu masuk kabel luar sehingga pendawaian dalaman dengan maksimum 15 meter untuk kabel gentian, 15 meter untuk Ethernet / kabel telefon dan 30 meter untuk selongsong (Raceway). Bayaran tambahan akan memohon lebih daripada 15 kabel meter dan 30 meter selongsong (Raceway) dan caj akan dimasukkan ke dalam bil UniFi anda.
  8. Untuk pemasangan tidak standard lain cth. pendawaian di atas siling, bawah tanah dan menyembunyikan pendawaian, anda boleh melantik kontraktor anda sendiri atau berurusan secara langsung dengan kontraktor TM yang dilantik. Pembayaran akan dibuat terus kepada kontraktor.
  9. Sila berikan Bil Alamat yang betul dan sah / Alamat Pos. Pilih sama ada bil kertas atau bil e-mel (please menyediakan sah dan pilihan alamat e-mel). Rang Undang-undang juga diakses di myUniFi (https://occ.unifi.my). TM boleh mengenakan caj minimum bulanan bagi bil kertas dengan notis yang diberikan.
  10. Semua peralatan UniFi yang disediakan oleh TM adalah tertakluk kepada tempoh jaminan 12 bulan.

Saya pelanggan asing, saya boleh melanggan UniFi melalui UniFi portal?
No anda tidak boleh. Pendaftaran melalui UniFi portal akan disekat untuk pelanggan asing. Anda perlu pergi TMpoint terdekat untuk melanggan pakej UniFi.

Jika saya ingin melanggan 3 UniFi pakej, adakah saya perlu membayar sebanyak RM3000 pendahuluan deposit?
Ya. Deposit terlebih dahulu perlu dibayar setiap pakej UniFi.

Apa yang berlaku dengan deposit saya jika saya ingin menukar pemilikan akaun UniFi saya kepada kawan asing saya yang lain? Adakah ia dipindah milik?
Deposit yang dibayar tidak boleh dipindah milik. Anda akan perlu membayar pihak lain deposit RM1000 untuk akaun pemilikan baru. Deposit anda dalam akaun lama akan kembali balik. Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai apa-apa jumlah yang tertunggak, jumlah deposit akan mengetuk dari jumlah yang tertunggak anda sebelum ia boleh dipulangkan kepada anda.

Apa yang berlaku dengan deposit saya jika saya ingin menukar pemilikan akaun UniFi saya kepada kawan asing saya yang lain? Adakah ia dipindah milik?
Ya. Deposit terlebih dahulu perlu dibayar setiap pakej UniFi.

Saya seorang warganegara asing atau bukan warganegara Malaysia, saya boleh melanggan UniFi pada satu Wakil Pengedar Sah TM (TAD)?
Tidak. Untuk warganegara asing atau bukan warganegara Malaysia, anda mungkin perlu untuk pergi ke TMpoint berhampiran untuk melanggan pakej UniFi.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...